madicken

Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 29 november 2009 18:26

Såja, nu har jag fått upp all julpynt. Trodde jag hade mycket mer :-( Har iaf kommit fram till att jag måste ha en julduk till bordet. Får se om jag fixar det i veckan.


Har köpt lite julklappar idag, men nu vet jag inte vad mer jag ska köpa. Pappa och bror är inte så bra på att önska sig saker..


Lite av pyntet:

             

Av Malin - 27 november 2009 09:45

Igår var ingen rolig dag. Direkt när jag kom till jobb så började jag må dåligt. Inte illamående eller att jag var sjuk, utan ledsen. Det har inte med jobb att göra heller. Men jag kände att jag bara ville hem för att lägga mig i sängen och gråta. Bara få ut allt. Det är mycket sällan jag mår så och det är inte kul.


Men idag är det bättre som tur är. Mina utslag börjar blekas vilket är skönt. Julfest med jobb ikväll. Försökte hitta långärmat igår som jag kan ha på mig men hittade ingenting. Får hem och rota i garderoben och se om jag kan hitta något.


Annars så ska jag minsann bara ta det lugnt i helgen. Städa (såklart) och sen bara mysa i soffan med film/filmer.


Just ja! Jag hade mitt första lönesamtal igår och det gick minsann bättre än väntat så jag är nöjd :) Det var minsann på tiden..



Av Malin - 24 november 2009 08:40

Igår var jag och pappa hos veterinären med Madicken. Hon var såå duktigt! Medans veterinären drog bort päls på henne så sa hon inget, försökte inte komma loss. Så duktig så :-) Han vägde henne och nu väger hon hela 1,2 kg :-) Min lilla lilla sötnos.


Var väldigt lugn när vi åkte därifrån då veterinären sa till mig att det inte är så hemskt som jag fått för mig/fått höra. Behöver "bara" städa ordentligt 2 veckor till sen behövdes det inte lika mycket. Under behandling är det minimal risk att det smittar så det känns bra.


Jag ska vara på jobb ca 30 min till sen är det min tur att gå till läkaren så jag också får en bra medicin. Hoppas bara inte de ska ta prover och ha sig..


Ikväll blir det Kettlebell igen :)

Av Malin - 23 november 2009 11:28

  


Igår var jag, Malena och Mia på bio. Det blev New Moon, riktigt bra! Jag tycker egentligen inte om filmer som är overkliga men denna är verkligen bra. Ser fram emot nästa film. Sen är det ju heller inget minus att Jacob i filmen är riktigt mumsig utan sin tröja ;) Haha,man hörde riktigt hur alla tjejer blev till sig när han tog av sig tröjan :) Kul för alla pojkvänner som var med..


I fredags blev det middag på Brooklyn med Frida, Maria och Helen. Vi hade det mycket trevligt. Synd att vi inte träffas så ofta, men inte alltid så lätt att få det att passa alla.


I lördags kom pappa hem till mig och hjälpte mig storstäda. Trodde inte det skulle ta så lång tid med tanke på att jag har en liten lägenhet (47kvm) men vi höll minsann på i 4 timmar.

Ikväll ska jag till veterinären med lilla Madicken så de får kolla på henne.



Av Malin - 18 november 2009 19:42

Herregud vad det är rörigt nu.. Fick mail av hon jag köpt Madicken av, fick ett igår där det typ står att hon har ringorm. Men så får jag ett mail idag där det står att det är hennes syskon som har det men att hon då antar att Madicken också har det.. jaja, jag ska fortsätta tvätta henne och ge henne sin medicin och så om 2-3 veckor tar jag henne till veterinären.

Idag har jag dammsugigt vardagsrum, kök, badrum och hall. Sovrummet tar jag imorgon. Jag har även dammsugigt hela soffa. På, under, bakom, sidor.. Mer ska göras men det blir till helgen då pappa kommer och hjälper mig.

Plädarna ska slängas, blir nog att jag köper nya som jag tar fram när jag vet att hon är frisk.


Imorgon är jag LEDIG :) Ska köra till Ullared med Malena. Ett tag sen jag var där nu. Tänkte kolla lite julsaker, ljus, filmer, boxar.. Något ska jag nog kunna hitta. Hon kommer och hämtar mig 06,30, antar att hon inte kommer tillåta att jag sover i bilen  ;)


Nej, nu lite bus och mys med katten sen blir det Grey´s kl 21!

Av Malin - 16 november 2009 09:26

Fy jag jag är trött och sliten. Önskar att jag hade kunnat ligga i sängen nu..


I fredags var vi på Harrys för att tacka av en på jobb. Det var mycket trevligt och riktigt god mat! Det blev skratt och dans innan det var dags att åka hem. Var hemma redan vid 00,45 och somnade direkt. Vaknade sen vid 4-tiden och mådde så otroligt dåligt! Så fort jag rörde mig så blev jag kallsvettig och trodde att jag skulle kräka. Men lyckades somna om efter ett tag och när jag sen vaknade vid 7-tiden så mådde jag bättre.
Var väldigt slö men följde med Malena och hennes kompisar till Väla, vilket jag ångrade väldigt snabbt. Ville bara hem, och hem kom jag... nästan 4 timmar senare.

Vilade lite innan det var dags att köra igång igen. Blev dock väldigt lugnt. Några cider och en lätt utgång. Hemma runt 1-tiden även då. Mycket lagom. Börjar jag bli gammal?!


Igår blev det inte mycket gjort. Låg i soffan och mös med Madicken (hon ville dock busa mer än mysa), sen åkte jag till IKEA med mamma och pappa. Nu har jag äntligen köpt en gardinstång så nu ska det upp gardiner i sovrummet. Börjar så smått närma sig slutet. Väntar på att IKEA ska få hem en hylla, sen är vardagsrummet helt klart :)

På kvällen kom Malena över för att äta och kolla på One Tree Hill & Gossip Girl.


Nu ska jag jobba mån-ons, ledig tors, jobbar fre..



Av Malin - 12 november 2009 20:26

Igår var jag och Malena och åt middag på "Österns Pärla". Riktigt god kinesisk mat med trevligt sällskap. Detta gjorde vi för att jag har fyllt år. Alltid lika trevligt att snacka av sig lite.

  


Det var en kall kväll så jag cyklade på som attans på vägen hem för att bli lite varm.


Har varit borta varje kväll denna veckan och ska iväg imorgon igen. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte har varit hemma hos Madicken så idag bestämde jag mig för att stanna hemma hela kvällen. Har blivit en hel del bus och jag börjar få väldigt ont på mina händer. Jäklar vilka klor katten har. Imorgon ska de klippas!! Imorgon kommer även hennes klösbräda. Som jag har längtat!

Men det har även hunnit bli lite mys idag, vilket denna bilden visar :)


  


Hon är så gosi :)


Har lyckats få undan all tvätt idag, har även diskat de nya glasen. Nu ska de bara ställas in i hyllan. Imorgon är det träning efter jobb, sen blir det middag på Harrys med jobb..


Hej så länge...

Av Malin - 10 november 2009 09:51

Hade en trevlig födelsedag igår. Allt firande var ju i helgen, men blev ändå lite extra på jobb :)


Var hem en sväng på lunchen och tittade till Madicken. Sjukt hur mycket man saknar henne! Nu känner hon igen mig så hon kommer springandes när jag kommer hem. Gosigt! Vill bara vara hemma med henne hela tiden.

Efter jobb blev det ett spinningpass, attans vad jobbigt. Sen skyndade vi (jag och pappa) oss hem till mig. Medans pappa var snäll och satte upp min lampa så busade jag med sötnosen.


Jag har hela tiden sagt att hon INTE ska få sova i min säng på natten, så jag har stängt dörren till sovrummet när det är dags att sova. Hon har inte på något vis visat at hon vill komma in förrens igår, då stod hon utanför dörren och jamade. Det gjorde så ont i hjärtat, skulle hon göra det ikväll igen så kommer jag låta henne komma in.. Haha..


Nej, nu ska jag jobba lite. Ikväll är det dags för kickboxning :)


TACK för alla gratulationer!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards