madicken

Alla inlägg under april 2009

Av Malin - 20 april 2009 18:53

Idag efter jobb var jag nere på stan och bokade tid :-) Den 11:e september är det dags att skaffa en tattoo på foten!! Wiiiee. Måste ner innan torsdag och betala en liten del.. Tråkigt att behöva vänta så länge, vill ju ha den innan sommaren..


Har precis kommit hem, gick till affären och köpte lite mat. Såg då en man ta lösgodis med händerna. Så från och med nu ska jag göra som Madelene, INTE äta lösgodis!!


Nu blir det lite kvällsmat och vänner i väntan på att Malena ska komma hem från jobb.. Tråkigt ju att hon kommer hem så sent. 


Just ja, blir nog inga kort på ett tag nu. Kamerans batteri har tagit slut och jag hittar inte laddaren.. Ovanligt.. 

Av Malin - 19 april 2009 17:00

Att man alltid hittar mer som ska göras när man tror allt är klart.. pust!!

Men nu hoppas jag i alla fall att det närmar sig slutet. Tycker inte jag har gjort mer än att packa nu. Ledsen Malena, men jag kommer med typ 3-4 väskor fulla med kläder mm.


Idag var det seriepremiär.. KATASTROF! Mer säger jag inte..


Nej, nu ska jag upp en sista vända på vinden och sätta dit lådor, sen ska jag minsann duscha och sen blir det en lugn kväll hos Malena med matrester från igår :)

Av Malin - 16 april 2009 21:21

Denna dagen har gått riktigt, riktigt snabbt. Alltid skönt när det är så :-) L har varit sjuk idag så jag har haft hand om hennes kunder på förmiddagen, har haft att göra hela tiden. Det är mycket ovanligt..


Sen blev det snabbt hem för att packa lite och sen gick jag till Olympia för att möta upp pappa. HIF-Hammarby var det idag för er som har missat det ;)

Vi brukar alltid lägga 20:- var i en pott och så säger vi vars ett resultat. Pappa sa idag 2-0 och jag 1-0. Matchen slutade 1-0, vilket innebär att jag vann 440:- :-) Me like! Så nu börjar vi om från början.


Nu ska jag packa ner handdukarna, sen ska jag minsann gå och lägga mig. Vet inte riktigt hur jag ska hinna bli klar med allt innan söndag kväll?! Söndagen hinner jag inte göra ngt på då vi har match i Bjärnum så det kommer ta hela dagen.. Usch, blir trött bara jag tänker på det. Jag får jobba stenhårt på lördag, hoppas det regnar då...


Puss och kram

Av Malin - 14 april 2009 14:20

Det är jag det.. Jag har sagt att jag ska vara väldigt neutral nu när det gäller alla sorters känslor. Får se hur bra det går, har aldrig lyckats innan. Men känner att det bästa för mig är om jag lyckas.. I will do my best! :-)


Läste precis mitt horoskop, " Du behöver förlåta andra". Men jag har redan gjort det, senast igår faktiskt. Jag brukar vara väldigt bra på att gå runt och vara arg. Men just nu känner jag ingen ilska alls, vilket är väldigt skönt! Sen får jag ju ta det dag för dag, ingen dag är den andra lik.. Måste ändå säga att jag har skött allt detta väldigt bra, det är tom så att bl a pappa har reagerat ;-)


Idag ska jag äntligen få träffa Malin och hennes bebis :-) Vi har försökt innan, men aldrig hittat en dag som passar båda. Men nu så :-)

Har ju köpt en present till lilla pojken, men den är försvunnen!! Vet inte alls vart den är. Letade som attans hemma imorse, men icke.. VART ÄR DEN?!

Av Malin - 13 april 2009 14:37

Sitter vid datorn och rensar lite.. Inser att jag har tusentals bilder på mig och Madelene. Jag tror nästan att vi har varit tillsammans i ett tidigare liv

;-) Här är iaf lite gamla bilder på oss.. I love the old days...

Av Malin - 13 april 2009 11:40

Har haft en mycket mysig och trevlig helg.

Jobbade i lördags till kl12, sen lämnade jag en massa tomkartonger i lägenheten. Borde kunna packa en del nu ;-)

Ska sova i lägenheten inatt, första gången på över 2 veckor tror jag.. Kommer kännas konstigt, har ju inte sovit själv heller på 2 veckor. Jag kanske flyr hem till någon annan ;-)


Åkte till stugan lördag eftermiddag och åkte hem igår.

I lördags blev det påskmat och lite kortspel.

I söndags blev det 2 promenader -  en lång i skogen och en kortare vid stranden. Medans det i Hbg var 18 grader och strålande solsken så hade vi det mulet och 6 grader.. Brr..


Har även hunnit med att tvätta lite, måste slänga i en tvätt i dag med..


Jaha, det var allt för denna gången ;-)

Här är lite bilder från helgen. (Solbilden är från Hyllinge i lördags)


Av Malin - 11 april 2009 08:09

Nu har jag sagt hejdå till Madelene :-( Kommer sakna dig så oerhört mycket!! Önskar dig all lycka! Ser fram emot att få komma upp och hälsa på dig :)


Hade en mycket trevlig dag igår med fotboll, grillning och en runda i skogen. Usch, känns så konstigt att jag inte kommer kunna göra detta med Madelene längre.. Hon har ju alltid funnits så nära.


Sitter på jobb nu, ska vara här till ca 12, sen ska jag fylla bilen med lådor så jag kan hem och börja packa lite.. Allt ska vara packat och klart på onsdag!


Åker till sommarstugan ikväll :) Ska bli lite påskfirande med familjen+farfar och L (brors tjej). Ska bli mysigt och skönt att komma dit, längesen nu. Ska försöka ge mig ut på en promenad vid havet. 

Ha en trevlig påskafton!

Av Malin - 10 april 2009 12:09

Sitter och väntar på att M ska komma, ska berätta att jag flyttar ut helt nästa vecka. Ska bli skönt när allt är över.


Imorgon lämnar Madelene skåne :( Kommer sakna dig vännen! Men ska försöka komma upp på besök så snabbt som möjligt :)

Har ju sovit hos henne denna veckan. Har varit trevligt, men igår var det väldigt stökigt. M och L gör ju en total makeover i vardagsrummet.. 

Ska ut till Hyllinge sen och kolla på fotboll, tänkte även passa på att tvätta lite. Har ju hunnit bli en del smutstvätt nu under två veckor. 


I torsdags var vi hos Anna och tog "farväl" av Madelene i form av en god hemmalagad middag. Tack Anna! :-) 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards