madicken

Alla inlägg under oktober 2009

Av Malin - 15 oktober 2009 01:30

I LOVE THE BEACH!!

Men ibland ar det faktiskt lite trakigt att vara dar sjalv. Korde iaf till Piren i Naples for att kolla lite, langesen jag var dar ju! Maste vara 3 ar sen. Dar ar sa underbart fint! Gick ut pa piren (bild) bland alla fiskare for att kolla efter... Delfiner. Gick lange och sakta men sag ingen, men nar jag var pa vag tillbaka sa fick jag minsann se en :) och sen kom det en till. Sa fina djur!


Efter tva timmar korde jag tillbaka till huset. Passade pa att ringa mamma och pappa for att saga hej. Pratar inte varje dag som innan, men varannan :)

Sen korde vi for att hamta Nicole vid skolan, och sa blev det stranden igen. Bonnie och Sara lekte pa stranden medans jag och Nicole befann oss i varma, varma havet. Varfor kan vi aldrig ha det sa varmt dar hemma?!

Spenderade tva timmar dar sen korde vi hem. Kanner att jag ar valdigt varm pa ryggen men annars ar det okej :)


Har inte riktigt bestamt mig for vad jag ska gora imorgon. Kanske shoppa for en gangs skull?! ;) Da kanske du far hora nagot om skor Gith :) Svart att hitta det har, bara sandaler overallt..


Imorse nar jag tog min promenad sa fick jag aven se en alligator. Tog ett kort men har inte orkat fora over det.. De kan verkligen komma at en direkt om det vill, finns inget som hindrar dem.


Goodnight!


ps. Horde forresten att det ar riktigt kallt hemma ;) ds.


Nicole och jag pa stranden

                                                  
                     


Naples Pier


   

                            Delfin :)


  



















Jag pa en av mina morgonpromenader


Av Malin - 14 oktober 2009 02:39

Da har denna dagen ocksa gatt, snart varit har en vecka ju.


Idag har jag och Bonnie haft en lugn och skon dag. Vi borjade med en promenad imorse, 1.5h Riktigt varmt, tyckte allt att vi kunde gatt lite snabbare. Men sa ar det val nar man gar med aldre hahah..

Sen gjorde vi oss iordning och stack till Nicoles skola for att ata lunch med henne. Knappt lont da de bara har 20 minuters lunch men anda skoj att se skolan. Tror detta ar tredje gangen hon bytt skola, for forsta gangen ar det en Public School. Verkar jattebra!


Efter detta korde vi till kopcentret da Bonnie ville shoppa lite (jag var ju inte alls sugen pa det haha) och vi lyckades bada komma darifran med nagot. Jag hittade en troja och tva jeanskjolar sa nu behover jag ju inte leta efter det :)


Sen var vi pa bio och kollade pa Coupels Retreat, nya filmen med Vince Vaughn och Malin Akerman. En riktigt rolig film, vi skrattade gott flera ganger. Riktigt lyxig bio! Dyrt, men lyxigt. Goa, stora, mysiga skinnfotoljer att sitta i.

Dagen avslutades med en liten middag pa puben brevid.


Nu har vi precis kommit hem och det ar dags att hoppa ner i sangen. Ska sova i ett annat rum idag da barnen inte ar hemma. Sa ikvall har jag faktiskt tv :) Ska kolla pa en film som Bonnie har spelat in till mig.


Har glomt att tacka alla for fina kommentarer och sms efter vad som hande pa vagen hit! TACK SA MYCKET! Det betyder mycket!


Puss, kram och godnatt



Av Malin - 13 oktober 2009 00:13

 Nicole och hennes kompis    Min nya bikini


Da var det kvall ater igen.


Imorse gick jag upp 07.30 At lite frukost, sa hejda till Nicole nar hon skulle till skolan. Sen gick jag ut pa en timmes promenad. Skulle val gissa att det var 30 grader da. Riktigt skont dock, lyssna pa musik och bara ga for sig sjalv.

Sen ratt in i duschen da jag var genomblot nar jag kom hem.


Den blev det bikinijakt och jag hittade "antligen" en :) Nu ska jag bara ta mig till stranden sa jag kan anvanda den. Vet inte om det blir imorgon, men pa onsdag ska jag minsann dit bara det inte regnar..


Annars har det inte hant sa mycket idag tyvarr. Vi hamtade Nicole efter skolan 14.30 Akte ivag for att kopa glass till ungarna, en fran Nicoles klass foljde med (blonda flickan pa bilden). Jag och Bonnie tog varsin drink. Finally!! :) Gott varre!!


Jag har det bra, MEN jag forstar inte hur jag stod ut med detta under ett ar. Visst, Nicole vara bara 2 nar jag passade henne. Hon ar 6 nu och jattego....for det mesta.. Fortfarande sjukt bortskamd och valdigt valdigt grinig.. Jag var dum da jag inte hade handlat ngt till henne haromdagen.. Jaja.


Imorgon ar det bara jag och Bonnie da Corey har ungarna. Sa vi ska nog forsoka trana, och sa ska vi forsoka komma ivag pa bio imorgon istallet.


Av Malin - 13 oktober 2009 00:00

Till Emma, Gith och de andra som undrar. Jag smorde ju in mig!! Med MYCKET solkram. Men kanske skulle varit dar en timme mindre forsta gangen..

Av Malin - 12 oktober 2009 00:39

Jada, har lyckats komma ivag sjalv till kopcentret idag. Blev dock besviken, hittade inte alls sa mycket som jag ville. Men jag har ju 2.5 vecka kvar sa mer ska det nog kunna bli :)

Spenderade 4 timmar dar och hittade:

1 par jeans

1 Parfym

1 hoodtroja

2 traningstoppar

2 sportbh

4 toppar

1 klanning


Detta fick jag for under 1500 :-


Lyckades branna mig igar sa har inte vagat vara i solen idag, hoppar over det imorgon med. Men hoppas pa sol pa tisdag. Maste ju ha en branna nar jag kommer hem :)

Kande mig lite ensam nar jag korde ifran kopcentret. Visst, det ar skont med semester och jag hade en riktigt bra dag med Bonnie igar, MEN hade varit trevligt med sallskap.. Tror det kanns sa bara for att man vet att det skulle ha varit sa. Aber aber..


Det blev ingen bio igar, den var slutsald. Vi ska forsoka komma ivag en annan dag istallet. Vi var och at pa ett stalle som heter Nacho Mama, riktigt god mat!!


Det blir nog inga fler bilder innan jag kommer hem. Sist jag satte in minneskortet i datorn sa forsvann 5 kort fran kameran. Vill inte riskera det.


Nej, nu blir det val att slappa nagra timmar innan det ar dags att sova :)


Av Malin - 10 oktober 2009 22:58

 

Idag har varit en mycket trevlig dag an sa lange. Imorse stack jag och Bonnie ivag for lite pedikyr. Efter det stack vi till stranden for lunch, sol och bad. Nar vi satt med lunchen kom det massa masar flygandes. Precis nar jag skulle ta en tugga sa kom en mas och attackerade mig :( Sen vagade jag inte ata mer...


Nu har vi precis kommit hem, ska vila lite, ta en dusch och sen smorja in mig med AfterSun.

Sen blir det middag och bio med en av Bonnies vanninor.


Hej sa lange

Av Malin - 9 oktober 2009 15:31

Samsta mojliga skitstart pa resan!!

Allt gick sa himla bra fran det att pappa korde oss kl 03.00 tills det att vi landade i Naples 20.00 sverigetid. MEN sen kom inte Malena langre sa nu ar jag har helt sjalv :( Jag har som tur ar familjen Geddis att vara hos sa det kommer sakert bli en bra semester anda. Men blir ju inte alls som man har tankt sig. Vi skulle ju gora sa mycket roligt..

Vantade tre timmar for att fa reda pa att hon ska aka hem igen. Fick som tur ar ut varan bil aven om jag inte ar 25 och det ar ju tur det, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Korde saklart vilse nar jag var pa vag fran flygplatsen men till slut hittade jag. Inte sa latt att koncentrera sig nar man grater ackligt mycket..


Jag, Bonnie och Sara(minstingen) ska snart till kopcentret.  Lordag och sondag ar det bara jag och Bonnie, blir kanske middag, bio och stranden :)


Men jag vill ha Malena har! Det var ju sa det var planerat! Men far nu forsoka gora det basta av situationen..

Av Malin - 7 oktober 2009 22:12

Jaha, då är två års längtan över nu. Nu är det verkligen dags att åka tillbaka till underbara Naples!!! Ska få träffa familjen igen efter 2 år. Ska äntligen få träffa minstingen för första gången.


Ska snart försöka lägga mig och sova lite, ska bara fixa det sista nu. Om 4 timmar ringer klockan, då är det dags att stiga upp och göra lite frukost som vi kan ta med oss.


Snällaste pappan kör oss till Kastrup och säger hejdå där. Om 22 timmar är vi framme :) Kommer kännas riktigt konstigt.


Jag kommer försöka uppdatera här så ofta jag kan, annars blir det mycket att skriva på en gång när jag kommer hem :)


Ha det riktigt bra här hemma! Nu ska jag iväg och njuta av värmen!!


Godnatt



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards